כתבות

כורכומין כורכום

-

כורכומין הוא החומר הפעיל בכורכום והוא מופק משורש הכורכום. הכורכום הוא קרוב משפחה של הג'ינג'ר ובמשך אלפי שנים נעשה שימוש בכורכום כחומר אנטי דלקתי  בתרבות ההודית ברחבי דרום אסיה. הכורכום נחשב מזון על ומחקרים רבים מצאו שהכורכומין נספג בגוף בכמות  מועטה מאוד ושילובו עם חומר פעיל אחר הנקרא: פיפרין, מגביר את ספיגתו בעשרות אחוזים.

 

הפיפרין הוא החומר הפעיל בפלפל השחור. ברפואה המסורתית במגוון תרבויות שונות, נעשה שימוש בכורכום במגוון רחב של בעיות שלד ומפרקים, דלקות כרוניות, בעיות עור ועוד. חוקרים רבים מצאו שהכורכומין מסייע מאוד גם בטיפול בדיכאון, ונטילתו משפרת את יעילות תרופות לטיפול בדיכאון כרוני.

 

בגלל יכולת הכורכומין להלחם בדלקות ולאזן רמות סוכר בדם, יכול הכורכומין לשמש ככלי יעיל נגד סכרת סוג 2. במחקר בנושא הכורכומין אשר כלל 240 בני אדם מבוגרים טרום סוכרתיים אשר נטלו תוסף כורכומין במשך 9 חודשים, נמצא שהסיכויים שיחלו בסכרת ירדו בצורה דרסטית. 

 

כורכומין יכול לסייע במגוון רחב של בעיות רפואיות

 

1. זיהומים ויראליים

 בעיקר בחודשי החורף הקרים, נמצא ששתיית תה המכיל שורש כורכום מסייע מאוד להלחם במגוון וירוסים ויראליים כגון הרפס ושפעת. כורכום מכיל רק כ- 3% כורכומין והוא אינו נספג טוב בגוף האדם, כך שכוס תה לעיתים רחוקות מכיל כמות קטנה של החומר הפעיל. 

 

2. תסמונת קדם וסתית

מחקר שנעשה לאחרונה על שלושה נשים במשך שלושה מחזורי וסת, מצא שכורכומין מסייע מאוד בהקלה על כאבי מחזור ותסמונת קדם וסתית ‏ (PMS SYNDROME).

 

3. רמות כולסטרול גבוהות 

מחקרים רבים נעשו על הכורכומין בהקשר של טיפול ברמות כולסטרול גבוהות של LDL ‏ (כולסטרול "רע"), ונמצא שהכורכומין יכול לסייע באיזון רמות הכולסטרול הרע. המחקרים בנושא נמשכים ונעשים גם בהקשר של מחלות לב וכלי דם. מחקרים מסויימים אף מצאו שכורכומין יכול לסייע למנוע התקפי לב אצל אנשים אשר עברו ניתוח מעקפים. 

 

4. הלצהיימר

אנשים הסובלים ממחלת ההלצהיימר סובלים מדלקות כרוניות ולכורכומין אפקט אנטי דלקטי טבעי. האם כורכומין יכול לסייע כנגד מחלת ההלצהיימר? כאן המחקרים נחלקים לשניים, כאלו שמצאו שהכרכומין מסייע וכאלו שמצאו שלא. התשובה אינה חד משמעית. 

 

5. דלקת פרקים

הכורכומין הוא ההבטחה הגדולה ביותר של חולי דלקות הפרקים והוא משולב בהמון תכשירים ותוספי תזונה להקלה וטיפול בדלקות פרקים. כבר היום, רופאים רבים ממליצים למטופליהם הסובלים מדלקות פרקים לאכול יותר מאכלים המכילים כורכומין ולשלב אותם עם פלפל שחור. או לחילופין, ניתן לצרוך תוספי תזונה המשלבים את החומרים הפעילים ברכיבים אלו. 

 

6. סרטן

במחקר על עכברי מעבדה נמצא שהכורכומין עצר את גדילתם גידולים ממאירים, שיפר את ביצועיהם של אנזימים מנקי רעלים ועוד. מה שהמחקרים על הכורכומין לא מצאו, זה אם כורכומין עלול להשפיע לרעה על הפעילות של התרופות הכימותרפיות לטיפול בסרטן.

 

7. אקנה

בגלל האפקט האנטי דלקתי והאנטי בקטריאלי של הכורכומין, פותחו מוצרים רבים לטיפול באקנה המכילים כורכומין כגון: מסכות פנים, משחות, קרמים וכמוסות. 

 

-

כיצד לרכוש תוסף כורכומין איכותי? 

בשוק תוספי התזונה והויטמינים, ישנם מותגים רבים של תוספי כורכומין, כאשר בכל אחד מהם, הרכב חומרי גלם שונה. ישנם מוצרים המכילים אבקת שורש כורכום בלבד, בהם כמות החומר הפעיל, הכורכומין, מאוד נמוכה.

 

ישנם מוצרים המכילים שילוב של שורש כורכום וכורכומין על מנת להוזיל את עלויות חומרי הגלם, מאחר וכורכומין טהור ואיכותי הינו חומר גלם יקר מאוד. לעומת זאת, ישנם מוצרים המכילים כורכומין טהור בלבד, ברמות שונות של ריכוז ואיכות. 

 

ישנם מספר סוגי כורכומין טהור ברמות מיצוי שונות, כאשר הסוג בעל האיכות הגבוהה ביותר הינו כורכומין C3 הפטנטי והנחקר ביותר בעולם. 

 

בשוק תוספי התזונה ישנן הטעיות רבות באופן הצגת רכיבי המוצר, ונעשים שינויים רבים בכמויות ואיכויות חומרי הגלם, על מנת להוזיל עלויות ולמכור ללקוח מוצר זול יותר, על מנת להגדיל רווחים. על כן, מומלץ לבדוק טוב את תוית המוצר ולרכוש ממותג מוכר וידוע ולוודא שמקבלים כורכומין טהור, כשהעדיפות היא לחומר הגלם האיכותי ביותר כגון: כורכומין C3 הפטנטי. 

 

תחקירים שונים בטלוויזיה חשפו את החשיבות ברכישת מותג תוסף תזונה מוכר ואמין אל מול מותגים לא מוכרים אשר מכילים חומרי גלם ברמה נחותה, אם בכלל. תמיד תשאלו את עצמכם, אם זה כל כך זול, יש כאן משהו חשוד. 

 

סקר יעילות כורכומין

 

תוסף הכורכומין הינו מוצר מדהים בעל סגולות נהדרות, אך בכדי להנות מאיכויות אלו, חשוב לעשות קנייה חכמה ולא להתפתות לגימיקים ולמחירי רצפה ולרכוש רק את מוצרי הכורכום האיכותיים ביותר, או פשוט לשלב יותר את תבלין הכורכום בבישולים שלכם. 

 

 לרכישת כורכומין C3 איכותי מבית ד"ר גרין לחצו כאן