כתבות

 אצת ספירולינה

 

ספירולינה היא אצה כחולה\ירוקה הנחשבת למזון העל  הפופולרי ביותר, אפשר לצרוך אותה באבקות, כמוסות, טבליות שייקים ואף בסלטים. מה כדאי לנו לדעת על אצת הספירולינה לפני שרוכשים? 

 

ספירולינה היא אצת על כחולה\ירוקה המשמשת כמקור צמחי של חלבון איכותי ונקי ולמגוון רחב מאוד של ויטמינים, חומצות אמינו ומינרלים. מחקרים רבים על שנעשו על צריכת ספירולינה אצל בני אדם הראו שספירולינה עשוייה לסייע בפירוק הגלוקוז והיא עשויה לשמור על בריאות הלב ובהפחתת השומניות בכבד. ספירולינה היא מזון העל הפופולרי והנמכר בעולם, היא נמכרת באבקות, כמוסות ואף כאצה טריה או בהקפאה. ספירולינה כבר לא רק נחלתם של תל אביבים שוחרי בריאות, יותר ויותר אנשים מכל האוכלוסיה צורכים ספירולינה באופן קבוע במקום מולטי ויטמינים ואף כמקור איכותי לחלבונים. 

 

באצת הספירולינה ישנם מספר רכיבים פעילים. הרכיב הפעיל העיקרי בספירולינה נקרא: פיקוסיאנובילין, המרכיב כ- 1% מהספירולינה. הרכיב פיקוסיאנובילין מחקה את פעילות הבילירובין, שהיא תרכובת אורגנית המיוצרת בגוף, המהווה תוצר פירוק של המולקולה. בזכות בפעילות זו, ספירולינה מספקת לגוף האדם פעילות אנטי אוקסידנטית ואנטי דלקתית. ספירולינה עמידה מאוד לחום ושומרת על רכיבי התזונה שלה גם לאחר ייבוש וחשיפה לחום גבוה במיוחד. 

 

עיקר פרסומה של האצה החלה לאחר שנאס"א השתמשה באצה על מנת להוסיף רכיבי תזונה למזון האסטרונאוטים במסעות החלל הארוכים בשנות השמונים. למעשה, ההתעניינות של עולם המדע בספירולינה החל הרבה לפני, בשנות החמישים כשחוקרים נדהמו מהבריאות הטובה של שבט אפריקאי החי על שפת אגם הצ'אד, זאת למרות מקור דלים של מזון באיזור. אנשי השבט היו אוספים את אצות הספירולינה בכדים, מייבשים אותם ומוסיפים אותם למזונם. בשנת 1967 הוכרזה ספירולינה כמזון על והחלו לייצר אותו בצורה מסחרית במקסיקו. 

 

הערכים התזונתיים של הספירולינה

  • 50% חלבונים שלמים המכילים את כל חומצות האמינו שגוף האדם זקוק להם. 
  • ספירולינה מכילה ויטמינים רבים כגון: K, E, B1, B2, B3
  • מגוון מינרלים חיוניים כגון מגנזיום, אבץ, סידן, ברזל ואשלגן.
  • אומגה 3 ואומגה 6. 

 

 

 ספירולינה טריה

 

 

ספירולינה והרזיה

ספירולינה ידועה שמסייעת בניקוי הכבד ומערכת העיכול. הפיגמנט הכחול של האצה גורמת לגוף לייצר תאי גזע המסייעים לגוף בייצור תאי דם אדומים ולבנים ובעקבות כך, היא מחזקת את המערכת החיסונית. מתברר, שכאשר גוף האדם מקבל מזון איכותי, מזין ועשיר בריכיבים חיוניים, הוא מסתפק בכמויות קטנות יותר של מזון. מזונות "ריקים", המלאים בשומן מזיק ופחמימות ריקות, נדחקים החוצה מהתפריט היומי וכך הרצון למתוקים ולפחמימות יורד וניתן לרדת במשקל ביתר קלות.

 

להיוועץ ברופא לפני נטילה של ספירולינה 

ספירולינה נמכרת בחנויות הטבע והפארם בטבליות, אבקה ואף כקוביות קפואות להכנת שייקים בייתים. הנוכחות של ויטמין K בספירולינה אינה מומלצת לאנשים הנוטלים תרופות מדללות דם. 

 

למגוון מזונות על באבקה ובכמוסות לחצו כאן!