כתבות

פרוביוטיקה

 

רובנו חושבים על חיידקים כיצורים מיקרוסקופיים זדוניים, אך ישנם סוגים טובים של חיידקים שלא רק שומרים עלינו מפני חיידקים "רעים", אלא אפילו מסייעים למערכת עיכול תקינה ובהרזיה. למה כדאי לכל אחד להכיר את חיידקי הפרוביוטיקה? 

 

חיידקים פרוביוטיקה הם חיידקי שמרים שמסייעים בין היתר, בתהליך ובשמירה על מערכת העיכול. אנחנו תופסים חיידקים כאל יצורים עויינים הגורמים למחלות, אך גוף האדם מלא בחיידקים, חלקם מועילים וחלקם מזיקים. פרוביוטיקה נקראת לעתים קרובות "חיידקים טובים" או "חיידקים מועילים" כי הם עוזרים לשמור על מערכת עיכול בריאה.

 


חיידקים פרוביוטיקה נמצאים באופן טבעי בגוף וניתן למצוא מקורות פרוביוטיקה במספר מזונות ותוספי מזון. מתחילת שנות התשעים עלתה המודעות ליתרונות הבריאותיים של הפרוביוטיקה ורופאים רבים ממליצים על נטילה של תוספי פרוביוטיקה בכדי לטפל בבעיות שונות במערכת העיכול. בימינו, הם מככבים במזונות בריאות שונים ובפרסומות ליוגורטים ומזון לתינוקות. 

 

 

כיצד העובדים החיידקים הפרוביוטיים?

למרות המחקרים החדשים בתחום, חוקרים עדיין מנסים להבין טוב יותר את ההשפעות הרבות והחיוביות של הפרוביוטיקה. להלן מספר גילויים על כיצד חיידקי פרוביוטיקה יכולה לעזור לך לשמור על בריאותיך:

 

 

כאשר אתה מאבד כמות גדולה של "חיידקים טובים" ‏ (כמו לאחר נטילת אנטיביוטיקה למשל), פרוביוטיקה יכולה לסייע להחזיר אותם לגוף. האיזון של חיידקים טובים חשובים כי הם עוזרים להילחם בחיידקים רעים ו"תופסים" במושבות בגוף. במעגל החיים של חיידקי פרוביוטיקה הם משכפלים את עצמם ומתים כל 10 דקות ולכן חשוב לצרוך פרוביוטיקה על בסיס קבוע. 

 

 

חיידקי פרוביוטיקה רגישים מאוד לאור ולתנאים החומציים בגופינו. חוקרים מצאו דרכים שונות להכניס את חיידקי הפרוביוטיקה לסוג מסויים של "תרדמת" ובעקבות כך לשמר אותם על המדפים. שימור זה "מקפיא" את המעגל שלהם. כשנוטלים כמוסה של פרוביוטיקה והיא מתמוססת בקיבה, חומציות הקיבה "מפעילה" אותם והם מתחילים לחפש מושבות בדפנות המעי. פרוביוטיקה מסייעת לפעילות תקינה של מערכת העיכול, מסייעת לבריאות הנרתיק ומניעת ריחות לא נעימים אצל נשים ולמניעה של הצטברות חיידקים מזיקים. ישנם סוגים שונים של פרוביוטיקה המותאמים גם לילדים. 

 

 

חיידקים פרוביוטיים

 

 

למה מחסור בפרוביוטיקה יכול לגרום?

מחסור בפרוביוטיקה עלול לגרום לפטריות, בעיות במערכת העיכול, דלקות הדרכי השתן, דלקות נרתיקיות, מחלות עור ועוד. לרוב, מחסור בחיידקים פרוביוטיים נגרמים כתוצאה מ: שלשולים, צריכה של תרופות מרשם, דלקות מעיים, זיהום אויר ותזונה לקויה. בשונה מויטמינים, אין חשש לתופעות לוואי במקרה של צריכת יתר ולכן ניתן לצרוך אותו באופן יומיומי. 

 

 

סוגי פרוביוטיקה

ישנם סוגים רבים של חיידקים פרוביוטיים. לכולם יתרונות שונים. תוספי תזונה מכילים כמות של מיליארד עד 50 מיליארד חיידקים מסוגים שונים. ככל שיש יותר זנין וכמות גדולה יותר פרוביוטיקה כך גם איכותו של המוצר עולה ויעילותו. 

 

 

חיידקים פרוביוטיים נפוצים

 

  • ל.אסידופילוס

  • ל.פלנטרום

  • ל.לקטיס

  • ל.סליוריוס

  • ל.קאזאי

  • ל.רמנוסוס

  • ב.לונגום

  • ב.ברווי

  • ב.ביפירום

  • ל.בולגריקוס.

 

למגוון מוצרי פרוביוטיקה איכותיים ממותגים שונים לחצו כאן >>>